넷플릭스 Co-CEO, “우리는 극장인수나 라이브 스포츠에는 관심없다.”

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​[주] 넷플릭스 TedSarandos 대표가 넷플릭스는 극장인수나 라이브 스포츠 판권 확보 등에는 관심이 없다고 말했다는 기사인데, 오히려 맨 마지막의 한국 오징어 게임이 넷플릭스 사상 최대 오리지널 콘텐츠가 될 가능성이 높다는 말이 눈에 띄는군요……​​ Netflix CEO Not Interested In Buying Movie Theater Chain or Live Sports Ted Sarandos, Netflix co-CEO, said Monday that the streamer was not interested in acquiring a movie chain, despite already owning two theaters — one in New York City and one in Los Angeles. Sarandos spoke at Vox … thestreamable.com 넷플릭스의 Co-CEO인 Ted Sarandos는 현재 자사에서 뉴욕과 LA지역에 보유하고 있는 두개의 극장 이외 추가적인 극장 인수에는 관심이 없다고 잘라 말하였음 Sarandox는 Vox Media와의 인터뷰에서 이 같이 밝혔는데, 그는 스트리밍 서비스가 활성화 된다고 해도 극장들은 여전히 살아남을 수는 있을 것이라고 말하면서도, 집에서도 많은 볼 거리가 있다면 극장방문은 자연스럽게 줄어들 것이라고도 지적 “아마도 극장방문 회수는 줄어들 것이다. 그리고 더 비싸질 것이다. 그러나 집밖으로 나가야 하는 속성 때문에 사람들은 여전히 극장에 가기를 원할 것이다.”라고 그는 지적 기존의 입장을 다시 강조하였는데 그는 넷플릭스에서는 라이브 스포츠 콘텐츠를 확장하는 것은 바람직 하지 않을 것 같다고 말하며, 거기에 들일 100억불의 비용을 다른 콘텐츠 강화에 사용하는 것이 좋다고 본다고 말함 그 동안 넷플릭스는 The Lat Dance나 Home Game 등의 일부 다큐멘터리를 제외하고는 스포츠 관련 콘텐츠 강화에는 소극적인 모습을 보여 왔음 그러나 지난 주 역시 Co-CEO인 Reed Hastings는 넷플릭스는 거액의 스포츠 판권을 추구하지 않을 것이기는 하나, 합리적인 수준이라면 아예 고려치 않는 것은 아니라고 다소간의 여운을 남기는 발언 Hastings 대표는 지난 주 독일의 Der Spiegel와의 인터뷰에서 넷플릭스는 스포츠 콘텐츠에는 큰 관심을 갖지 않는데 그 이유는 콘텐츠 내용을 통제할 수 없기 때문이라고 설명 “우리는 Bundesliga를 소유할 수는 없고, 우리는 가입자들에게 안정적인 콘텐츠를 공급할 수 있는 확실한 라인업이 필요하다.”고 강조 그는 Fomular 1 경주에 이르러서는 확실하게 개방적인 입장을 보였는데, “몇 년 전 F1 판권이 팔렸을 때, 우리는 경매에 참여하지 않았다. 하지만 지금은 입장이 좀 다를 수 있다.”고 말함 게임분야에 대한 사업확장에 대해서는 강한 의지를 보였는데, 최근 Oculus Quest 기반위에서 VR 콘텐츠 Eden Unearthed를 출시하였고, WWE 인터랙티브 게임 Escape the Undertaker도 조만간 출시 예정이라고 함 디즈니와 블랙위도우 주연 배우 스칼렛요한센간의 법정 공방에 관한 의견을 묻는 질문에 대해서는 자신은 배우들의 입장을 존중해 줘야 한다는 원론적인 입장을 개진 “탤런트는 존중해 줘야 하고, 보상도 그에 걸맞게 이루어져야 한다. 나도 그저 외부인으로써 지켜만 보고 있지만, 우리는 아직 이 같은 이슈를 겪지 않아서 다행이라고 생각한다.”라고 말함 유사한 과거의 사례를 떠올리며, Sarandos는 Dave Chappelle의 콘텐츠에 대하여 Dave가 제기한 이의로 일단 콘텐츠를 내리고, 협상을 한 이후 다시 올렸던 경험을 소개함 “당기 그의 조건은 상당히 열악했지만, 그와 장기적 관계 유지를 위하여 내린 결정이었다.” 마찬가지로 드는 Ryan Murphy와 Shonda Rhimes 등과도 계열을 체결하였는데, “만일 우리가 Shonda와 계약을 하지 않았다면 Bridgeton과 같은 콘텐츠를 제공할 수는 없을 것이다.”라고 설명 넷플릭스에서 제공되는 콘텐츠에 대한 이용률을 설명하는 대목에서 그는 매우 흥분하며 두장의 슬라이드를 이용하여 설명하였는데, 한장에는 넷플릭스 자체 기준으로 선정하는 최고인기 넷플릭스 콘텐츠를 설명하는데 제공개시 28일동안 2분 이상 시청한 누적 건수 순위로 나타내는 지표이고 하는 한장의 슬라이드에서는 28일 동안 해당 콘텐츠의 누적 시청분수를 의미한다면서, 두번째 지표는 새롭게 개발한 지표라고 설명함 그는 이러한 넷플릭스의 지표화 노력은 콘텐츠에 대한 실적을 탤런트와 시장에 보다 투명하게 공유하기 위한 것이라고 강조했고, 하지만 여전히 넷플릭스의 스트리밍 데이터는 큰 블랙박스와 같다고 말함 그의 슬라이드에서 제시한 가장 인기있는 영화는 Extraction이었고, 2018년 개봉된 Bird Box가 가장 많은 시청건수를 기록한 시리즈로 표시되었음 그는 “우리와 같은 가입형식의 서비스에서는 가입자들의 이용현황 데이터가 매우 중요하다. 이러한 지표들은 가입자들이 우리 서비스에 얼만큼의 가치를 느끼고 있는지를 적나라하게 보여준다.”라고 강조 Sarandos는 최근 제공된 한국의 오징어게임에 대하여 언급하였는데, 이 시리즈가 넷플릭스 사상 최대 쇼가 될 가능성이 있다면서, 지금 전 세계에서 1등을 하고 있다고 소개 “우리는 이 처럼 로컬 콘텐츠가 전 세계에서 1등을 할 수 있을 것이라고 생각지 않았다.”고 말함 https://thestreamable.com/news/netflix-ceo-says-streamer-is-not-interested-in-buying-movie-chain-or-live-sports Netflix CEO Not Interested In Buying Movie Theater Chain or Live SportsSEP 28, 2021, 7:03 AM PDT – Michael King Ted Sarandos, Netflix co-CEO, said Monday that the streamer was not interested in acquiring a movie chain, despite already owning two theaters — one in New York City and one in Los Angeles. Sarandos spoke at Vox Media’s Code Conference in Los Angeles during a wide-ranging interview with New York Times columnist Kara Swisher. He said that he did expect movie theaters to survive the rise of at-home streaming but that audiences would make far fewer trips to their local theaters when they have the opportunity to watch so much at home. “I think (going out to the movies) will be less frequent, maybe more expensive,” Sarandos said. “Using it as an event to get out of the house, people are still going to be looking for that.” Reiterating a point he has made before, Sarandos said that Netflix was not interested in pursuing live sports for its platform, saying that the “next $10 billion” would be better spent on content. Historically, Netflix has stayed away from sports with the sole exception of documentary programming like The Last Dance or Home Game. However, as recently as last week, while Sarandos’ co-CEO, Reed Hastings also said Netflix was not actively pursuing the rights to live sports, he did not close the door to a sporting event for Netflix if conditions were right. In an interview with German-language news magazine Der Spiegel last week, Hastings said Netflix doesn’t go into sports programming because it simply cannot control the source. “We don’t own the Bundesliga, they can make deals with whoever they want. But that kind of control would be a prerequisite for us to be able to offer our customers a safe deal,” Hastings told the magazine. Hastings very pointedly left the door open when it came to Formula 1 Racing. “A few years ago, the rights to Formula 1 were sold. At that time we were not among the bidders, today we would think about it,” Hastings said. Netflix does plan to continue efforts to ramp up gaming, with projects like the Oculus Quest VR title ‘Eden Unearthed’ and the upcoming WWE interactive special Escape The Undertaker. Asked about the legal squabble between Disney and Black Widow’s Scarlett Johansson over movie release strategies and creative compensation, Sarandos was respectful of the talent side of the equation. “Talent has to be respected and compensated competitively,” he said. “I watch these things as a spectator; I would have said this or said that … I’m fortunate that we have not been in those shoes.” Keeping that sort of creative mindset up front, Sarandos said that Netflix removed comedian Dave Chappelle’s Chappelle’s Show last year at Chappelle’s request after he told Sarandos that he was not being compensated fairly by ViacomCBS. Following the negotiation of a new deal for Chappelle, Netflix put the series back on the platform. “Very few deals are as bad as that one was,” Sarandos said, referring to the initial Chappelle deal. “I’m betting on our long-term relationship with Dave.” Likewise, Sarandos defended his decisions to strike deals with creative giants like Ryan Murphy and Shonda Rhimes. “If we didn’t do that deal with Shonda, Bridgerton would have been somewhere else,” he said. Looking at the performance of shows and movies on Netflix, Sarandos was excited, pointing at engagement numbers as shown on a pair of slides. One of the slides displayed the most popular Netflix shows based on the streamer’s proprietary metric of the number of accounts that selected and streamed a particular title for at least two minutes during its first 28 days of release. The second slide showed the total time spent viewing by hours inside that initial 28-day release window. The information shown by the second slide is data that Netflix has not previously made available. Sarandos said the move is in an attempt to be more transparent with talent and the marketplace. The company’s streaming data, he said, is “a big black box, mostly.” According to the slides, the most-watched film on the service is Extraction, while the 2018 release Bird Box was the most engaged with feature, based on the first 28 days after release. These numbers are not far off from what we’ve already reported. “For a subscription business, engagement really matters,” Sarandos said as he unveiled the data. “This is a real indicator of value,” he added, as it was noted that there was not a single licensed TV series or film among the top titles listed. Sarandos said the Korean survival drama Squid Game, which premiered on the platform on Sept. 17, has a chance to become the biggest Netflix show ever. It now ranks as the number one show on the service worldwide. “We did not see that coming, in terms of its global popularity,” he said.